Lid van de modelbouwclub :
VMCR.NL      
 


Dit is de pagina van Piet Hoevers

Het zweefvliegen op de Rosendaalse heide is nog steeds het mooiste op vlieggebied.
Met name het gebruik van de elementen van de natuur ( wind en thermiek ) veroorzaakt kippevel.
Jaarlijks organiseert de club een "Open Dag " waar belangstellenden de stuurknuppel ter hand kan nemen.

Hier een mooie aktie foto.


Mijn eerste zwever de Beta van Graupner.
Hier bij Bad Munstereifel in Duitsland.
Mooier kun je het niet hebben;
Heerlijk in de zon op een bankje aan zee in zeeland helling zweven !
De MALIBU

De clubkist van de VMCR spanwijdte 2,00 mtr.
Zowel geschikt als thermiekzwever of als hellingzwever
zoals hier in Zeeland.

De HIGH SIERRA.

Een ideale hellingzwever.
Spanwijdte 2,00 mtr zeer wendbaar door zijn pendel stabilo.


 Wanneer de natuur ons in de steek laat ( geen wind en thermiek ) kan ik uitwijken naar het
 motorvliegen.

 Met name met deze pipercub met een 10 cc viertakt motor is het een genot om mee te vliegen.
 Met windkracht 4 , flaps uit, en de motor op iets meer dan stationair blijft dit vliegtuig hoveren.

 

 


mlera.jpg (11500 bytes)

                             
  Het leren vliegen is voor een 
  beginneling moeilijk.
  Daarom hebben wij een
  dubbele  besturing, zodat als
  het nodig is ingegrepen kan
  worden.

 
 Ook dit is een hobby van mij.

 Bassist in een Big Band;

 Free Time Music

 

 


De MISTRAL een zeer
oude kist uit de jaren "70
Nu voorzien van radiobesturing
en borstelloze motor.
En vliegt grandioos.
2010:
Helemaal opgeknapt en
verbeterd.
Wacht nu op een motor en
accu voor de volgende vlucht.
Klik op de afbeelding voor een
grotere foto.
   < ---------

Samen met de ooievaars
heerlijk zweven op de
thermiek

 

Klik op de afbeelding voor een
grotere foto. ---->

INDOORVLIEGEN:

Zie voor Indoor filmpjes:
 >> VMCR INDOOR <<
 

               

De Micro helicopter 47G van Graupner
Een Indoor helicopter met twee tegen elkaar draaiende rotorbladen

Twee collega clubgenoten in discussie hoe zo'n helicopter zal vliegen zonder hek rotor

Dit is een van de eerste starts en er zullen er nog veel komen.


22 Maart 2008:
De Demoiselle


 >>filmpje<<

Indoor vliegen met deze kist is een verademing

Zie ook een filmpje op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=aGP7C7rQoAM

 

Ook dit hoort bij het indoorvliegen een Uvo       


24 Mei 2008:


Mijn Depronmodellen:
De "STC" een eenvoudig te bouwen en stabiel vliegtuigje.
De "STC" nu met een echte romp waar de apparatuur inzit.
De "SCHLEPPI" een stuntkistje waarmee veel capriolen uitgehaald kunnen worden.
Een zwever van 135 mm spanwijdte met een 8x8 mm balsa ligger.
En een depron kistje genaamd "BOY" de verkleinde Charter.

Zie voor de tekeningen:
Depron modellen
 

Op een mooie midzomeravond op de Rozendaalse heide.


11 juni 2009  Een nieuwe kist genaamd "Kunlun":

De KUNLUN:
Een twee meterzwever met
rolroeren voorzien van een
borstelloze motor

Klik op de afbeelding voor een
grotere foto.

 

Wingspan - 200cm
Wing area - 30dm2
Length - 105cm
flying Weight - 1350g
Suits - 5 servos
Brushless Motor
Propeller 10 x 4
3 cell Li-Ploy 3000mah

 
 

 
De Ultimo een mooi en rustigvliegende zwever van 1.60 spanwijdte:
Motor : KA22 S
       

    Easy Cub J3:
Wingspan   1200mm
Fuselage Length  700mm
Motor: F2730 1500kv
Radio: 5 kanaals
Leuk vliegen op een zwoelse
zomeravond.

December 2010 een nieuwe aanwinst:

De MINIMOA nu van Elapor
Een mooi oud model zwever in een
nieuw jasje.

 

Zaterdag 19 Maart 2011:
Mooi hé ...Vliegt ook super.
 
Wing span: 2000mm/78.7in
Length: 980mm/38.6in
Weight: 720g/25.4 oz
Motor:
1200kv brushless outrunner
ESC: 20A
Battery: 11.1V 2200mAh 3S Lipo
Servo: 9gx4

Klik op de afbeelding voor een grotere foto.
Een heel stabiel en gemoedelijk
vliegende kist.
Aan te raden voor de beginnende
piloot.
Is dan ook naar Joop Snip  gegaan in Maart 2011.

Maart 2011: De  ELIPSOID EVOLUTION

 

 


 

Spanwijdte:    2800 mm
Gewicht:        Ongeveer 1400 gram 
Motor:           BL  KV1100
Besturing:       Hoogte , Richting,
                      Rolroeren en Motor.
Romp:            GFK
Vleugels:        Balsa.
Akku:            Lipo 3S3000mAh. 
Die Elipsoid Evolution ist der Nachfolger des Elipsoid der bereits seit 1998 der
Dauerbrenner schlechthin war! Nun war es endlich an der Zeit (Sommer 2009) diesen
Eleganten Thermiksegler für Elektroantrieb technisch Aufzuwerten. Optisch
außergewöhnlich und sehr ansprechend und gutmütige Flugeigenschaften.

April 2011: de Sweet

Spannweite: 1800 mm
Gewicht: ca.720 g
Motor: KA22 10S
Steuerung: H,S,Q,M
Hersteller: Topmodel
Rumpf: GFK
Flächen: Rippenb.
Akku: 3 LiPo

MEI 2011: EEN UITDAGING                        HK450 CCPM 3D Helicopter  Ver. 2 met
                                                                                               KDS Flymentor 3D helicopter stabilisation System
Length:660mm
Height:230mm
Main Blade Length:325mm
Main Rotor Diameter:700mm
Tail Rotor Diameter:150mm
Weight(w/o blade):450g
Flying Weight:
730~760g
 
3 Giroo's:
- Staart stabilisator
- Nick stabilizator en
- Rol stabilizator
Electronisch oog:
- Positie stabilizator.
Programmering:
- met de computer
RADIOBESTURING:

6-channel 2.4GHz transmitter

Programmering:
- met de computer


 

Kanalen:
1 - Rolroeren
2 - Nick
3 - Pitch
4 - Staart
5 - Gas
6 - Horizontaal / Positie mode

Woensdag 25 Mei 2001 's avonds om 20.00 uur de eerste vlucht:
Fotograaf: J.W.Cornelissen
Klik op de afbeelding voor een grotere foto.


29 Oktober 2011 :

Een heel stabiel en makkelijk te vliegen zwevertje
Die zaterdag zijn eerste vlucht en 6 leden hebben ermee gevlogen.


Klik hier ! om mij te mailen

zie ook  >>  Piet's Brushless RC Spullen <<

© Piet Hoevers