De pagina van Jaap Bak        


Ultimate 60 (Goldberg)

Tweedehands gekocht met 10 cc 2T, maar daarmee kwam de kist niet vooruit.
Met de huidige 25 cc 4T gaat hij onbeperkt verticaal.

Spanwijdte 1,40 m. Motor: 25 cc Saito 4T


Sukhoi Su-26

Merk bouwpakket onbekend. Ooit eens opgeduikeld op de ruilbeurs in Utrecht voor weinig euros. Vloog fantastisch, maar door onbekende oorzaak gecrasht.

Spanwijdte 1,45 m. Motor: 12,5 cc Magnum 2T.


Undes (officiële naam), alias Daffy

Gebouwd van tekening.
Jeugdontwerp van Dennis van der Toorren (Nederlands kampioen F3A, ontwerper van de bekende X-tra).
Eendmodel, vandaar de naam Daffy (Duck).
Eigenlijk tot ieders verbazing vloog dit ding perfect, totdat …...

Spanwijdte: 1,27 m. Motor: 5,25 cc Magnum.

 


Zlin 50 LS

Verkleinde uitvoering (1:6) van de 1:4 versie, in de beschildering die gevoerd werd door het bekende Malev-team, dat met vier van deze kisten in formatie vliegt.
Eigen constructief ontwerp. Helaas: de kist leeft niet meer.

Spanwijdte 1,45 m. Motor 10 cc Webra.

 

 

Met behulp van de restanten van het gecrashte exemplaar een nieuwe gebouwd, maar nu met elektro-aandrijving. Het Hongaarse Aerotriga-team wordt inmiddels niet meer door Malev gesponsord, vandaar de aangepaste beschildering.

Aandrijving: BM3520 (830kV) borstelloze motor met 4s lipo’s (4000 mAh) en HiModel Fly-100 regelaar.

 


Zlin 50 LS (Airfly).

Dit is een model schaal 1:4 van de kist waarin Frank Versteegh in de jaren ’90 Nederlands kampioen kunstvliegen werd.
 

Spanwijdte: 2,15 m. Motor: 38 cc Zenoah benzinemotor.


Eurofighter (Graupner)

 

In 1990 gebouwd met 2,5 cc OS Max, was eigenlijk te zwaar en de handstart was altijd een avontuur met onzekere afloop.

Met Typhoon 15/10 borstelloze motor met 3S lipo’s is hij ruim 200 gram lichter en is er goed mee te vliegen.

 

Spanwijdte: 70 cm. Gewicht: 1100 gram.

 


X-1

Eigen ontwerp
Volledig zelfbouw

De X-1
Spanwijdte van 80 cm.
en OS 2.5 cc motor.

 

De X-1 voor het eerst in de lucht.

Klik op de afbeelding om dit filmpje af te spelen met een opmerkelijk resultaat.

Inmiddels vliegt het tweede prototype, genaamd Xinix.

 


SIAI Marchetti SF-260M (Protech)
(model van jubileumexemplaar van de Belgische luchtmacht). Schitterend vliegbeeld.

Spanwijdte 1,55 m,
motor 9,5 cc Magnum 2T.

 


Hawk

(clubproject , zie ook http://www.vmcr.nl/Hawk/).
Kleurenschema van de Red Arrows van de Britse luchtmacht. Gaat als een raket.

Aandrijving: HiModel 2217/07 borstelloze motor met 8x6 propeller en 11,1V Lipo's (2000 mAh).

 


Klik op de afbeelding voor een grotere foto


Cap 232 (Dymond/Staufenbiel)

 

Prima kistje om lekker mee te raggen. Jammer dat hij alleen op heel kort gras van de grond af wil starten.

Spanwijdte: 1,0 m. Motor: Himax C3510 250 Watt 1100 kV. Gewicht: ca. 850 gram.


 

 

 


Ook dit kan voorkomen :

 

Zaterdag 9 juni 2009:

Het einde van mijn Liberty Sport tijdens de Fly-in in Elten. Oorzaak vermoedelijk een losse soldeerverbinding in de ontvangeraccu.


 

Giles 202 (Graupner)

 

Motor 12,5 cc Magnum 2T.

 

Ging te snel voor de autofocus.


Concorde (Robbe)

 

Aangedreven door twee borstelloze motoren van 1600 toeren/volt met Gunther 5x4,5 propellers.



Klik hier ! om mij te mailen

© Piet Hoevers ©